Ministrul de profil a afirmat ca "anul acesta vom permite ceremoniile de deschidere a noului an scolar,, pentru ca sunt multe alte actiuni care sunt permise, actiuni cu mii de persoane". Conditiile pentru ca festivitatile sa aiba loc vor fi urmatoarele:

- sa se desfasoare in aer liber

- sa aiba o durata maxima de o ora si jumatate

- participantii sa poarte masca de protectie.

 "In data de 13 septembrie masca va fi obligatorie si la exterior, pentru ca sunt aglomerari mari de persoane care se creeaza: elevi, parinti, bunici, profesori si durata sa fie de maximum o ora si jumatate", a precizat Sorin Cimpeanu.

El a anuntat ca purtarea mastii de protectie in scoala, in spatiile interioare, va fi obligatorie cu exceptia invatamantului special, in cazul caruia va exista o recomandare privind purtarea mastii, dar nu obligativitate si cu exceptia orelor de educatie fizica derulate in interior, cu conditia ca in localitate rata de infectare sa fie sub 2 la mie

Un studiu realizat recent de YouGov, la inițiativa Microsoft, arată că 71% dintre cele 750 de cadre didactice intervievate (care predau în școli și licee) sunt de părere că tehnologia i-a ajutat să își sporească nivelul de pregătire profesională și să își îmbunătățească metodele de predare.

Educația este unul dintre domeniile asupra căruia Microsoft și-a îndreptat atenția de-a lungul timpului și s-a implicat în proiecte prin care a contribuit la digitalizarea și, implicit, la dezvoltarea sistemului de învățământ din România. În prezent, compania pune la dispoziția studenților, elevilor și profesorilor instrumente digitale eficiente care să le faciliteze acestora accesul rapid la tot ceea ce au nevoie, înlesnind procesul de predare și învățare.

De asemenea, prin produsele și soluțiile pe care le dezvoltă, Microsoft asigură și implementarea politicilor de securitate și managementul central al dispozitivelor utilizate de o unitate de învățământ, ceea ce duce la eficientizarea proceselor instituționale.

Cu scopul de a analiza în detaliu perspectivele asupra viitorului sistemului de învățământ, și oportunitățile pe care le avem în față, Microsoft România organizează pe data de 16 septembrie evenimentul „Inovație în educație: Învățământul în era digitală”.

Tăierea Capului Sf. Ioan Botezătorul este o sărbătoare prăznuită de crendicioși la fiecare dată de 29 august. Sărbătoarea importantă vine și cu o serie de restricții, după cum susțin superstițiile. Sărbătoarea este una dintre cele 12 praznice Împărătești și este de un simbolism aparte.
Mâine, când se comemorează Tăierea Capului Sf. Ioan Botezătorul, credincioșii trebuie să respecte o serie de restricții. În această zi nu se fac activități precum: spălatul rufelor, călcatul rufelor sau cusutul lor și nici nu se muncește la câmp.
Iată că sărbătoarea vine și cu o serie de restricții culinare, dar și altele. Mai exact, nu se consumă produse precum lapte, ouă, brânză și produse de origine animală. De asemenea, este interzisă folosirea cuțitului și lucrul cu orice alte obiecte ascuțite, potrivit superstițiilor zilei.
Astăzi nu se toacă și nici nu se mănâncă varză pentru că „sfântul de șapte ori i s-a tăiat capul ca pe varză și iarăși a înviat”. Nici mere, pere, nuci, usturoi, orice fructe sau legume cu formă rotundă nu se consumă, iar superstiția spune că cei care nu respectă tradiția se pot îmbolnăvi.
Alimente sau băuturi care amintesc de culoarea sângelui, precum vinul roșu sau alimentele roșii, trebuie, de asemenea, ocolite.

La apariția unui caz de COVID-19 într-o clasă, toți elevii din acea clasă trec automat în online dacă nu își dau acordul să fie testați, potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu.

  • În cazul apariției unei îmbolnăviri într-o clasă, pentru că totul va fi judecat la nivel de clasă, și nu de unitate de învățământ, la apariția primei îmbolnăviri se testează dacă își dau acordul toți elevii din acea clasă. Dacă nu își dau acordul, clasa trece automat în online indiferent de rata de incidență.
  • Dacă își dau acordul și sunt testați, în cazul în care toți sunt negativi, procesul de predare cu prezență fizică continuă până la apariția următorului caz de îmbolnăvire în aceeași clasă, situație în care toată clasa trece în online.
  • Deci - toată clasa trece la cursuri online dacă se refuză testarea tuturor elevilor sau dacă apare o a doua îmbolnăvire.

Cîmpeanu a precizat că aceasta este o ipoteză de lucru, care ar urma să fie validată de către Ministerul Sănătății și de către Institutul Național de Sănătate Publică (INSP).

A debutat proiectul „Şcoala de vară – un start bun în pregătirea Evaluării Naţionale realizat de Prof.  Nineta BĂRBĂTESCU și Diana CRISTOFAN,  de la  Şcoala Gimnazială Nr. 28, Galaţi, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi. Prin această inițiativă se urmărește remedierea și creșterea situației la ȋnvățătură a elevilor, obținerea de rezultate favorabile la Evaluarea Națională de la finalul clasei a IV-a precum și preȋntȃmpinarea rămmȃnerii ȋn urmă la ȋnvățătură și prevenirea insuccesului școlar.

Grupul ţintă este format din elevii din învăţământul primar  care urmează să susţină în anul școlar viitor Evaluarea Naţională la clasa a IV-a,  precum și cadrele didactice din instituţiile  partenere în proiect. Participarea elevilor se realizează online sau fizic. 

Rezultate aşteptate ca urmare a implementării proiectului sunt

Pe lângă obţinerea de rezultate bune la Evaluarea Naţională, aşteptate ca urmare a implementării proiectului, coordonatorii urmăresc și creşterea prestigiului şcolii prin atitudinea solidară pe care elevii o demonstrează.

Primăria municipiului Galați a anunțat semnarea contractului de proiectare și execuție pentru realizarea obiectivului „Reabilitare și modernizare Școala Gimnazială nr.18”, un proiect realizat de municipalitate pentru finanțare cu fonduri europene. 

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: reabilitarea și modernizarea corpurilor A și B, reabilitarea terenurilor de sport, a împrejmuirii, a aleilor și terenului din incintă. Principalele categorii de lucrări de intervenție ce se vor realiza în cadrul proiectului sunt: reparații la fațade; izolarea termică a pereților exteriori; înlocuirea tâmplăriei interioare și exterioare; înlocuirea acoperișului tip terasă cu acoperiș tip șarpantă la corpul B și revizuire acoperiș la corpul A; izolarea termică a planșeului/pardoselii peste sol/subsol neîncălzit; reparații capitale instalație electrică; reabilitarea instalațiilor interioare (apă-canalizare); sistematizarea pe verticală (alei, trotuare, teren din incintă); refacerea finisajelor interioare (zugrăveli, gresie, faianță, parchet); reabilitarea terenurilor de sport și a împrejmuirii; amenajarea unui grup sanitar și a unei rampe pentru persoane cu dizabilități.

Școala gimnazială nr. 18 este situată în cartierul Micro 40, are 573 elevi și 36 de cadre didactice. 

Ministrul Educației a anunțat că se vor distribui formulare în școli, începând din data de 13 septembrie, pentru a afla câți profesori sunt vaccinați la începului noului an școlar, iar în baza acestor date, părinții să poată face o alegere informată privind riscul la care se expun copiii lor. Părinții vor primi, la rândul lor, formulare pentru exprimarea acordului sau dezacordului ca elevii să fie vaccinați împotriva COVID-19.

”După campania de promovare a importanței și necesității vaccinării, aplicate la nivelul fiecărei școli, cu sprijinul DSP și al Ministerului Sănătății, vom lansa aceste chestionare începând cu data de 13 septembrie. De asemenea, în data de 1 septembrie, când vor reveni în școli toți cei din învățământ, vom lansa această întrebare la nivelul fiecărei școli: personal didactic vaccinat, pe învățământ primar, gimnazial și liceal, ca să avem o nouă statistică care să ajute părinții în exprimarea acordului pentru vaccinare”, a declarat Cîmpeanu.

În ordinul comun de anul trecut scria că „Înainte de începutul anului școlar/universitar, fiecare unitate/instituție de învățământ stabilește spațiile care pot fi folosite în procesul de învățământ, precum și spațiul necesar ce va fi utilizat pentru izolarea temporară a cazurilor suspecte de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, identificate de cadrul medical din unitatea/instituția de învățământ sau persoana desemnată de conducerea unității/instituției cu atribuții în triajul epidemiologic.”

ZIUA MEDICINEI MILITARE

111111 Duminică, 22 August 2021

La data de 21 august 1862, domnitorul Alexandru Ioan Cuza a semnat actul de înfiinţare a corpului de ofiţeri sanitari, atestându-se, astfel, medicina militară ca element specializat pentru asigurarea sănătăţii efectivelor militare.

Istoria medicinei militare se suprapune cu istoria militară a poporului român, personalul sanitar al Armatei Române implicându-se în momentele cruciale ale istoriei: Războiul de Independenţă (1877-1918), Războiul de reîntregire naţională (1916-1918), cel de-al Doilea Război Mondial, dar şi în zilele noastre, prin participarea cu spitale militare de campanie în cadrul forţelor de menţinere a păcii din diferite teatre de operaţiuni din lume, alături de ceilalţi reprezentanţi ai Armatei României.

Potrivit site-ului directiamedicala.mapn.ro, în anul 1900 s-a înfiinţat Societatea Ştiinţifică a Corpului Sanitar Militar Român şi Revista Sanitară Militară, iar în iulie 1921 a avut loc primul Congres de Medicină şi Farmacie Militare la Bruxelles, la care România a participat cu un raport asupra organizării Serviciului Militar şi a legăturii sale cu Crucea Roşie. În 1945, s-a constituit Direcţia Superioară Sanitară - Farmaceutică. După o serie de alte reorganizări, în anul 1990 a luat fiinţă Inspectoratul General Medical, în 1993 - Direcţia Medicală, în 1999 - Direcţia Asistenţă Medicală, iar din 2004 - Direcţia Medicală

„Am ratificat Acordul de împrumut cu Banca Internaţională de Reconstrucţie şi Dezvoltare în valoare de 100 de milioane euro pentru construcţia în cea mai mare parte, 90%, dar şi reabilitare a unui număr de cel puţin 55 de şcoli în România. A fost un proiect de lege iniţiat în parteneriat, evident, de către Ministerul Finanţelor şi Ministerul Educaţiei”, a precizat Sorin Cîmpeanu, la finalul şedinţei de joi a Guvernului.

Ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu a anunţat că Executivul a aprobat, joi, proiectul de lege privind ratificarea Acordului de împrumut cu Banca Internaţională de Reconstrucţie şi Dezvoltare, în valoare de 100 de milioane euro, pentru construirea, cât şi reabilitarea unui număr de minim 55 de şcoli din ţară.

De la începutul secolului al XIX-lea, fotografia a devenit un mediu în continuă creștere, un mod de exprimare și apreciere personală pentru nenumărați oameni din întreaga lume.

O fotografie are capacitatea de a surprinde un loc, o experienţă, o idee, un moment. Din acest motiv, se spune că o imagine nu face cât o mie de cuvinte. Fotografiile pot transmite o senzație mai rapid și mai eficient decât cuvintele. O fotografie poate face privitorul să vadă lumea prin ochii fotografului.

Fotografiile depășesc chiar trecerea timpului - o fotografie de acum o sută de ani poate fi încă la fel de apreciată acum, ca şi atunci. O fotografie făcută mâine poate fi la fel de apreciată şi peste o sută de ani.

Carol Popp de Szathmári este consemnat drept primul artist fotograf al României.

Însuşi Szathmári a ţinut să specifice data în care a executat prima sa fotografie - noiembrie 1848.

Calotipia (vechi procedeu de fotografiere, în care se folosea clorura de argint ca sensibilizator şi cea de sodiu sau iodura de potasiu pentru fixare) reprezintă un Cupidon cu braţele frânte, o statueta din colecţia personală de antichităţi.

Această este prima fotografie realizată în România şi se află în colecţia Cabinetului de Stampe al Bibliotecii Academiei, fiind una dintre nestematele acesteia.

Arta, știința și istoria fotografiei sunt sărbătorite la nivel mondial, în fiecare an, în 19 august. Asigurați-vă că postaţi cele mai bune fotografii pe rețelele sociale și puneţi tagul #WorldPhotographyDay.