Pe măsură ce școlile încep să se redeschidă în întreaga UE, multe unități de învățământ se confruntă cu provocarea de a oferi soluții eficiente de învățare la distanță pe termen lung. Un instrument al Comisiei Europene numit SELFIE poate ajuta școlile să planifice predarea online înainte de noul an școlar.
SELFIE (Auto-reflecție asupra învățării eficiente prin stimularea utilizării tehnologiilor educaționale inovatoare) este un instrument gratuit, ușor de utilizat, personalizabil, conceput pentru a ajuta școlile să integreze tehnologiile digitale în predare, învățare și evaluare a elevilor.
Instrumentul, un efort comun între CCR și Direcția Generală Educație Tineret, Sport și Cultură este una dintre cele 11 acțiuni ale actualului Plan de acțiune pentru educație digitală , care ajută statele membre și instituțiile de educație și formare să susțină și să extindă obiectivele utilizarea practicilor educaționale digitale și inovatoare.
De la lansarea sa în 2018, peste 7 000 de școli și aproape 700 000 de utilizatori din 57 de țări au folosit instrumentul SELFIE.
La începutul măsurilor de restricție COVID-19, cercetătorii CCR au înregistrat o creștere bruscă a numărului de utilizatori, deoarece noile școli și profesori căutau îndrumări cu privire la școlarizarea online.
În perioada 27 decembrie 2020 – 30 septembrie 2021, un număr de 28.929 persoane (0.52% din totalul persoanelor vaccinate cu prima doză) au avut un test pozitiv de infecție cu virusul SARS-CoV- 2, după administrarea primei doze de vaccin.
60.15% dintre acestea au fost vaccinate cu Pfizer Biontech, 5.38% au fost vaccinate cu Moderna, 21.00% au fost vaccinate cu Astra Zeneca și 13.47% au fost vaccinate cu Johnson&Johnson.
Datele reies din analiza publicată vineri de INSP, și reprezintă confirmarea după doza 1, perioada 27 decembrie 2020 – 30 septembrie 202
Cât privește confirmarea după doza 2, perioada 27 decembrie 2020 – 30 septembrie 2021, în perioada 27 decembrie 2020 – 30 septembrie 2021, un număr de 38.604 persoane (0.84% din totalul persoanelor vaccinate cu doza 2) au avut un test pozitiv de infecție cu virusul SARS-CoV-2, după administrarea celei de a doua doze* de vaccin.
83.28% dintre acestea au fost vaccinate cu Pfizer Biontech, 4.92% au fost vaccinate cu Moderna și 11.80% cu Astra Zeneca.
*Vaccinarea completă cu vaccinul Johnson&Johnson presupune administrarea unei singure doze.
De asemenea, în perioada 27 decembrie 2020 – 30 septembrie 2021, la un număr de 527 persoane (1.82% din totalul persoanelor care au avut un test pozitiv de infecție cu virusul SARS-CoV-2, după administrarea primei doze de vaccin) a survenit decesul. Dintre acestea, 412 (78.18%) erau vaccinate cu Pfizer, 53 (10.06%) cu Moderna, 39 (7.41%) cu Astra Zeneca și 23 (4.35%) cu Johnson&Johnson.
După centralizarea a 290.000 de chestionare completate de părinţii elevilor care ar putea fi vaccinaţi, Ministerul Educației a realizat că 77,5% dintre aceştia au răspuns cu ”Nu” iar 15% sunt indecişi
Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, datele pentru cei care doresc vaccinare vor fi trimise către CNCAV pentru a se constitui echipe mobile de vaccinare. Această oportunitate de vaccinare în şcoală va fi până la finalul lunii noiembrie.
Totodată, ministrul Educației a anunțat o creștere a vaccinărilor în ultima săptămână. „Aş vrea să vă anunţ că în ultima săptămână s-au vaccinat aproape 2500 de elevi în fiecare zi, 51.726 elevi din categoria de vârstă 12-15 ani, vaccinaţi. Deci un plus de 6.168 faţă de datele anunţate în urmă cu o săptămână şi de asemenea 180.942 tineri din categoria de vârstă 16-19 ani, adică un plus de 10.850, aproape 11.000”, a mai spus ministrul Sorin Cîmpeanu.
Purtarea măștii de protecție devine obligatorie în toate spațiile publice deschise în localitățile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori. Ordinul comun care instituie obligativitatea purtării măștii a fost semnat de ministrul interimar al Sănătății, Cseke Attila, și de ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.
Care sunt excepțiile prevăzute în Ordin:
Vor fi exceptate de la obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice deschise persoanele care desfășoară activități, inclusiv sportive, în mod individual sau împreună cu persoanele cu care locuiesc.
Ministerul Sănătății precizează că într-o localitate unde rata incidenței este de peste 6 la o mie de locuitori, o persoană care circulă singură sau cu persoane cu care locuiește împreună, într-un spațiu deschis unde nu este aglomerat (activitate sportivă, activitate în parc, pe stradă, merge cu bicicleta etc.) nu trebuie să poarte mască.
Atunci când interacționează cu altcineva decât cu persoane cu care locuiește împreună, nu se mai consideră activitate în mod individual și trebuie să poarte mască.
Rămâne, în continuare, în vigoare obligativitatea purtării măștii de protecție în locurile aglomerate indiferent de rata incidenței în localitate: ex: târguri, balciuri, talciocuri, piețe, stații pentru transport în comun etc.
Alte excepții se pot stabili, la propunerea direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin hotărâri ale comitetelor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă.
Copiii români de 8-12 ani se declară în mare foarte mulțumiți de elementele care constituie lumea lor: locuința, familia și prietenii, arată rezultatele celui mai recent studiu ”Lumea copiilor”, tocmai publicat.
”Dincolo însă de acest grad ridicat de mulțumire, vin răspunsurile care reflectă probleme: la școală cam 40% dintre copii au fost supuși în ultima lună cel puțin unei experiențe de victimizare (fizică, verbală sau relațională) iar 14% au fost supuși de cel puțin trei ori în ultimul an. Doar puțin peste jumătate dintre copii consideră că sunt destule locuri de joacă în zona în care locuiesc”, explică sociologul Sergiu Balțătescu, de la Universitatea din Oradea, co-autor al studiului
Mai mult, aproape 7% dintre copii nu au uneori (sau unii niciodată) destulă mâncare în fiecare zi, mai precizează Sergiu Bălțătescu. ”Există un procent (care variază în jurul lui 10%) de copii defavorizați care nu au echipament pentru școală, nu au acces la Internet sau bani de buzunar. Interesant că doar 58% dintre copii au un aparat de radio în casă.
În schimb un procent foarte mare de copii (peste 80%) sunt foarte mulțumiți de timpul liber și de modul cum și-l petrec. Date recente culese în cadrul aceluiași program de studii arată însă că acest procent scade drastic în perioada pandemiei de care copiii au fost foarte afectați”, mai spune profesorul de sociologie.
Peste 2400 de școli vor beneficia de vaccinare cu echipe mobile, alte 201 centre de vaccinare proprii vor fi organizate în școli, iar alte 1.062 de unităţi de învăţământ sunt arondate unor centre de vaccinare din proximitate, după centralizarea a 26 de județe, a precizat coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorghiță.
Potrivit acestuia, 20% dintre tinerii cu vârstele 16-19 ani și 5% dintre cei de 12-15 ani sunt vaccinați.
În şcoli se desfăşoară, în continuare, acţiuni de informare în mai multe oraşe din ţară cu privire la imunizarea anti-COVID.
"S-au desfăşurat, deja, acţiuni de informare în şcoli din 26 de judeţe şi sunt în pregătire acţiuni în alte 18 judeţe", a mai precizat Gheorghiță.
Ministerul Educației a publicat, vineri, instrucţiuni conform cărora fiecare inspectorat şcolar va crea o secţiune dedicată pe site-ul propriu pe care va publica zilnic lista unităţilor de învăţământ cu precizarea claselor cu activitate online şi va intensifica acţiunile de control privind respectarea tuturor regulilor de protecţie sanitară în contextul pandemiei de COVID-19, împreună cu instituţiile abilitate, potrivit unor instrucţiuni ale Ministerului Educaţiei.
Totodată, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ trebuie să sprijine testarea rapidă antigen non-invazivă efectuată din probă de salivă a elevilor şi preşcolarilor, personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, în scopul monitorizării permanente şi eficiente a riscului epidemiologic.
Facultățile de stat au avut la dispoziție 3 zile să transmită inspectoratelor școlare numărul de elevi pe nivel de învățământ, până la data de 1 octombrie 2021, potrivit Ordinului 5.322 din 27.09.2021 privind aprobarea normelor metodologice pentru finanțarea învățământului terțiar non-universitar organizat la nivelul colegiilor din cadrul instituțiilor de învățământ superior de stat acreditate.
La rândul lor, inspectoratele școlare au termen să transmită Ministerului Educației datele primite de la facultăți, până la data de 6 octombrie 2021.
Finanțarea de bază a învățământului terțiar nonuniversitar, pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, pregătirea profesională, evaluarea periodică a elevilor se asigură din bugetul de stat.
Finanțarea cheltuielilor prevăzute anterior se face în baza costului standard per elev. Costul standard per elev se determină anual de către Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar și se aprobă prin Hotărâre de Guvern.
Școlile din România primesc finanțare de la nivel central în baza unui cost standard pe elev. Acesta este decis în fiecare an prin hotărâre de guvern și are două componente de bază:
În 2021, costul standard per elev este de 6.111lei, Din 2016 până în 2020 suma alocată pentru acest cost s-a dublat, iar dacă în 2019 costul standard per elev pentru coeficientul 1 (cheltuieli salariale) a avut cea mai mare creștere, de 23%, în anul 2020 aceasta creștere a fost de 13,5%, cea mai mică din ultimii 4 ani. Finanțarea de bază a învățământului terțiar nonuniversitar, pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, pregătirea profesională, evaluarea periodică a elevilor se asigură din bugetul de stat.
Din Galați, pe lista instituțiilor care sunt înscrise pentru finanțare de la minister este Colegiul Danubius din cadrul Universității Danubius.
Kinetoterapia este parte din medicina fizică și studiază mecanismele neuromusculare și articulare care ne asigură activitățile motrice normale. Are la bază mișcarea efectuată prin programe de recuperare bine structurate, ce au ca scop refacerea unor funcții diminuate, menținerea lor la un anumit nivel, fie creșterea capacității fizice.
Programele de kinetoterapie individuală au în vedere programe personalizate de exerciții ce fac parte din Kinetologia Medicală. Din punct de vedere etimologic, kinetoterapia înseamnă Terapie prin Mișcare sau Gimnastică Medicală de Recuperare.
Iată câteva modalități în care kinetoterapia îți poate îmbunătăți calitatea vieții:
1. Vindecare holistică
Unul dintre lucrurile de bază pe care le poate face kinetoterapia este să ajute la vindecare, dar într-un mod holistic.
Vindecarea holistică este o modalitate de îmbunătățire a sănătății, luând în considerare impactul fizic, psihologic și social asupra acesteia. Kinetoterapeutul nu prescrie medicamente, ci lucrează cu mintea și corpul pentru a promova vindecarea și sănătatea.
Cum te poate ajuta un kinetoterapeut atunci când vine vorba de vindecare holistică? Pentru început, kinetoterapeutul poate concepe programe de kinetoterapie personalizate, menite să te ajute în procesul de recuperare medicală. Exercițiile de gimnastică medicală au ca scop refacerea unor funcții diminuate, menținerea lor la un anumit nivel, fie creșterea capacităților fizice.
Altfel spus, principalele obiective ale kinetoterapiei sunt:
2. Îmbunătățirea echilibrului
Adulții în vârstă prezintă un risc mare de apariție a problemelor legate de echilibru, iar echilibrul tinde să scadă odată cu înaintarea în vârstă. Pe tot parcursul procesului de îmbătrânire, reducerea densității osoase, a forței musculare și a echilibrului poate fi o cauză a căzăturilor și implicit producerii de fracturi osteoporotice.
Căzăturile sunt o cauză majoră a fracturilor de șold, a durerilor de șold, a oaselor rupte, precum și a leziunilor la nivelul capului. Astfel, găsirea unei modalități de creștere a echilibrului este vitală pentru sănătate și bunăstare.
După evaluarea medicală, kinetoterapeutul îți poate concepe o serie de exerciții și programe menite să te ajute să îți menții sau să-ți îmbunătățești echilibrul.
3. Ameliorarea artritei
Artrita este una dintre cele mai frecvente afecțiuni care afectează mușchii, articulațiile și țesutul conjunctiv și poate fi destul de împovărătoare în viața de zi cu zi. Tratamentul implică, de obicei, gestionarea simptomelor, dar o modalitate obișnuită de a gestiona durerea cauzată de artrită este activitatea fizică.
Kinetoterapia este o soluție foarte benefică în cazul în care suferi de artrită. Apelarea la sedințe de kinetoterapie poate fi, de asemenea, o modalitate holistică de gestionare a durerii fără utilizarea medicamentelor care ameliorează durerea, dar care au efecte secundare.
De asemenea, terapia prin mișcare este recomandată și în cazul unor afecțiuni precum cele:
4. Îmbunătățirea calității vieții
Calitatea vieții tale este posibil să nu fie așa cum îți dorești, din mai multe motive diferite. Problemele de sănătate și de mobilitate sunt adesea un factor important.
Este posibil să nu poți practica sport și participa la activități recreative sau evenimente sociale din cauza durerii sau imposibilității de mișcare.
Aceste gen de probleme sau cele legate de excesul de greutate îți pot afecta considerabil psihicul. În acest caz, poți apela cu încredere la programele de kinetoterapie personalizate, concepe de un kinetoterapeut cu vastă experiență medicală. Acesta te va îndruma și supraveghea pe parcursul întregului proces de redobândire a calității vieții.
De o săptămână, în localitățile din România unde incidența cazurilor de COVID-19 a depășit 3 la mie, mai poți avea acces în restaurante, baruri, spectacole, la piscină sau evenimente private - precum petreceri, nunți și botezuri - doar cu certificatul verde COVID, care atestă vaccinarea, testarea sau trecerea prin boală. Dacă în privința adulților lucrurile sunt simple - se pot vaccina - copiii între 6 și 12 ani trebuie să se testeze - test rapid sau PCR - pentru a obține certificatul COVID și a își putea însoți părinții la restaurant, la un spectacol sau la o nuntă. Lucrurile sunt clare în privința testului PCR - orice astfel de test este acceptat pentru certificatul COVID - dar mai puțin clare în privința testelor rapide, unde sunt acceptate doar anumite teste
LIBERTY Galați a finalizat cea de-a zecea ediție a Școlii de Vară, în cadrul căreia 45 de studenți din centrele universitare Galați, București, Iași, Cluj-Napoca și Constanța au fost angajați cu drepturi depline timp de zece săptămâni și au lucrat, alături de mentori, pe proiecte cu aplicabilitate în toate zonele de activitate ale Combinatului.
Scopul proiectului a fost ca studenții să înțeleagă industria siderurgică și să contribuie cu idei și soluții inovatoare la rezolvarea unor probleme reale, pe măsură ce industria se îndreaptă către un viitor cu emisii reduse de carbon.
Școala de Vară este parte a programului de Internship al LIBERTY Galați, din cadrul Academiei LIBERTY GREENSTEEL, prin care compania dorește să atragă către Combinat și către industrie, tineri specialiști și să se reconecteze cu sistemul de învățământ superior.
De la lansare, peste 450 de studenți au absolvit Școala de Vară, iar 150 (34%) dintre aceștia s-au alăturat companiei. Pe plan mai larg, aproape 1.000 de studenți au participat la Sesiunile Tematice organizate în Combinat, 500 și-au desfășurat stagiile de practică alături de specialiștii companiei, iar 65 au beneficiat de burse acordate de LIBERTY Galați.
Încheierea celei de-a zecea ediție a Școlii de Vară a fost marcată printr-un eveniment organizat la Teatrul Dramatic “Fani Tardini”din Galați la care au fost invitați foști și actuali interni, mentori, profesori universitari, colaboratori ai programului precum și reprezentanți ai conducerii Combinatului.
Clasa a X-a C din cadrul unităţii de învăţământ Liceul tehnologic ”Eremia Grigorescu” din Târgu Bujor, Judeţul Galaţi intră în sistem de învățământ online după ce Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU) Galaţi a adoptat măsura suspendării activității didactice timp de o săptămână, până joi, 30 septembrie, în vederea prevenirii creșterii ratei de infectare cu coronavirus la tineri.
Ieri a fost celebrată această zi importantă în conștiința umană, care conștientizează la nivel mondial eforturile care se depun pentru diminuarea efectelor acestei boli necruțătoare.
Boala Alzheimer este o afecțiune ireversibilă și descrie un număr de simptome care afectează memoria, comportamentul şi modul de gândire, toate acestea interferând cu activităţile zilnice. Numele maladiei a fost dat după doctorul Alois Alzheimer. Acesta, în 1906, a observat schimbări la nivelul creierului unei femei decedate din cauza unei boli neurologice. Simptomele includeau pierderi de memorie, dificultăți de vorbire, precum și comportament neadecvat. După moartea acesteia s-au evidențiat niște aglomerări la nivelul creierului („placa de amiloid”).
Tratamentele dezvoltate în ultimele decenii nu au făcut decât să îi încetinească evoluţia.
Tema pentru campania 2021 este Cunoașteți demența, cunoașteți Alzheimer și este despre puterea cunoașterii.
Error: No articles to display